De eerste stapjes.... - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Bart en Ag - WaarBenJij.nu De eerste stapjes.... - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Bart en Ag - WaarBenJij.nu

De eerste stapjes....

Door: Baggie

Blijf op de hoogte en volg Bart en Ag

20 November 2013 | Sri Lanka, Galle

Lieve allemaal! / Aayu- bowan!

We zijn begonnen! Na een ontzettend leuk en vrolijk afscheid, compleet met “dag – dag –zwaai - zwaai-handjes” en Nederlandse vlaggetjes op Schiphol, zijn wij dan eindelijk vertrokken. Voor Ag toch wel wat emo, om alle lieve vriendinnen en familie gedag te zeggen en dan toch ECHT te gaan doen waar we het allang over hebben.

Via Londen Heathrow, waar de transfer bestond uit 8 uur op een bank hangen, Dexter kijken, slapen, lezen en domweg voor ons uitstaren, zijn we aangekomen in Dubai. De vlucht was met Virgin Atlantic, wat een giller jongens, alsof je een hippe cocktailbar instapt, compleet met paars sfeerlicht en sir Richard Brandson op het scherm, “Heeelllooooo and welcome, so pleased to have you on board today”.

In Dubai hebben we slaapdronken rondgelopen en erg gelachen om de absurde rijkdom. Alles is daar zo’n beetje een Guinness World Record; de grootste Mall met daarin het grootste indoor aquarium, met daarvoor de duurste auto, het grootste gebouw ter wereld, het duurste hotel etc…
En die winkels….Het kwam een beetje over alsof je Barbie en Michael een budget geeft van € 100.000.000,- en zegt: “ga dit maar eens even uitgeven aan de bouw van iets moois, en wel opmaken binnen een week, want anders moet je t terug geven!”

Na een nachtje slapen in Dubai zijn wij nu in het land van de curries, palmbomen, vriendelijke mensen, surfen, thee (thanks to the English), Tuk-tuk’s en olifanten aangekomen.
In Mirissa hebben we de eerste week alleen maar geslapen, in onze hangmat gehangen, de eerste paar boeken op de e-reader uitgelezen en Bart heeft er lekker gesurft. Wat een gek idee, dat we niet “gewoon” op vakantie zijn, maar dat dit het begin is van onze trip!

Na die eerste week luieren, hebben we gelijk highlight nummer één gezien; de blauwe vinvis. Het was een mooie “excursie” met een kapitein die volgens ons maar wat rond voer en niet echt een idee had waar hij moest zijn. We werden namelijk ver uit de kust (en volgens ons ook buiten territoriale wateren) gepasseerd door gigantische containerschepen en zaten kennelijk midden op de drukke vaarroute tussen Azië en Europa. We hebben uren rondgevaren, maar dit alles werd beloond, doordat we grote groepen dolfijnen, grienden en de blauwe vinvis hebben gezien. Heel erg gaaf!

Daarna was het Ag d’r beurt om the shinen op de plank in Weligama/Midigama. Samen met een paar andere Nederlandse chicks konden goede planken gehuurd worden en hebben we 3 dagen lang in het water gelegen afgewisseld door lekkere curries van guesthouse eigenaar Jay.

Toen door naar Galle. Een oude stad met een Nederlands tintje. Het oude fort is er ooit door de VOC neergezet en overal zie je hier nog overblijfselen van zoals straatnamen, architectuur en VOC logo’s. Ook kan je hier top ontbijten bij een Fransoos met z’n eigen bakkerij…niet erg Sri Lankaans maar wel lekker!!!
Nu onderweg naar het binnenland, naar Kandy voor wat cultuur en thee!

• 20 November 2013 - 13:15

Inge:

Jeej! Leuk om te lezen over jullie avontuur! En het klinkt heerlijk.. Hangmatten, blauwe vinvissen, dolfijnen, surfen ach joh doen wij iedere dag.. Top dat jullie ons up-to-date houden, altijd fijn om een beetje mee te kunnen genieten met de verhalen en de mooie foto's! Geniet ze nog en relax voor tien..

Dikke kus

• 20 November 2013 - 13:33

Jill:

Yaaaaaaay! Good times! :-)
    Kus! Jill

• 20 November 2013 - 15:07

Flore:

Haha! Mooi die verhalen over richards brandson's loungevliegtuig en de overdaad in Dubai. En de foto's zien er goed uit. Ik mis alleen de plaatjes van de curries.... Mmmmmmjam!!

• 20 November 2013 - 15:51

Rubke:

Fantastisch! Zie jullie al weer rondhuppelen! Enjoy guys, geniet en have lots of fun! Xx

• 20 November 2013 - 16:11

Michelle:

Wat een fantastische verhalen en een gave foto's!! Erg gaaf die blauwe vinvis en de dolfijnen! Nu nog Manta Rays! ;-) geniet lieverds! X

• 20 November 2013 - 16:34

Annelies:

Wauw! Gaaf zeg! Veel plezier!! Xx

• 20 November 2013 - 20:20

Maaike En Wim:

Wat een geweldig avontuur hebben jullie te gaan .
    Geniet ervan , fijn dat wij af en toe meemogen genieten van jullie reisverslag en foto's.
    Groet x

• 20 November 2013 - 20:32

Lies:

Woeiiiiiiii - klinkt als op en top genieten!!! Hou vol! ;-) Zoennn!!

• 21 November 2013 - 14:12

Mark:

Klinkt heerlijk allemaal jongens! Enjoy Kandi en see you soon!

• 22 November 2013 - 09:56

Daf:

Mooie avonturen en foto's! Die dolfijnen! Dit houden jullie zo nog wel even vol denk ik zo...!

Liefs daf

• 06 December 2013 - 13:27

Judith:

Heerlijk om te lezen!! Heel fijn allemaal :) xjee

• 07 December 2013 - 10:09

CariJANne :

Hoi lieve trotters, net bij het sinterklaasontbijt jullie verslag gelezen. klinkt goed. slim dat jullie eerst een weekje onthaast hebben. Zit je gelijk in het tempo. hier veel regen, morgen een kerstboom en...een ronkende PS4! heel veel plezier, we kijken uit naar jullie nieuwe avonturen !